Sadarbība ir būtiska visas dzīves un darba jomās, bet vai sadarbība var būt kā laba draudzība? Lai labāk saprastu, kā notiek sadarbības veidošana ar uzņēmumiem un sponsoriem Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes studentu pašpārvaldē, koordinētājs sadarbības jautājumos Dāvis Garančs atbild uz trīs svarīgiem jautājumiem par sadarbību veidošanas procesu.
“Man šķiet, ka to var pielīdzināt labai draudzībai. Mums katram ir draugi un mēs vienmēr turam īkšķus par viņiem, lai viņu mērķi, ieceres un vēlmes piepildās. Esam gatavi sniegt palīdzību viens otram kā vien spējam, lai palīdzētu un kopīgiem spēkiem sasniegtu mērķus. Tāpat arī ar šīm sadarbībām, mēs kā pašpārvalde organizējam dažādus pasākumus un sagaidām, ka mūsu draugi – sponsori un uzņēmumi – vēlēsies mums palīdzēt, nodrošinot ar dažādām balvām un labumiem, un par to mēs pretī izvietojam viņu reklāmas, kas savukārt palīdz viņiem iegūt atpazīstamību.”
“Viss sākas ar pasākuma ideju. Kad ir skaidrs idejas koncepts, tad sākam domāt, kurus atbalstītājus mēs vēlētos redzēt pasākumā. Tad tiek izsūtīti pirmie e-pasti, kuros uzrunājam sponsorus, pastāstām par pašu pasākumu un par to, kā iekļausim uzņēmumus šajā pasākumā, ko ceram saņemt un ko esam gatavi piedāvāt pretī. Kad potenciālā sadarbība ir apstiprināta, tad sākam komunikāciju ar mūsu mārketinga virzienu, lai noskaidrotu kā vislabāk uzņēmumu reklāmas integrēt pasākuma vizuālajā identitātē.
Tuvojoties pasākumam, atkārtoti sazināmies ar uzņēmumiem, lai vienotos par produkcijas saņemšanu. Tad cītīgi gatavojamies un gaidām pasākumu. Ja esam vienojušies par papildus reklāmu ar sadarbības partneriem, tad pasākuma laikā pastāstām un iepazīstinām ar mūsu sponsoriem.
Manuprāt, pats svarīgākais solis – pateikšanās sponsoriem pēc pasākuma, lai nodrošinātu atgriezenisko saiti un, lai arī citreiz mēs varētu paļauties uz šiem pašiem sadarbības partneriem.”
“Ilgtermiņa sadarbības ir kā aisberga neredzamā daļa. Ar uzņēmumiem, ar ko veidojam ilgtermiņa sadarbības, regulāri komunicējam un piedāvājumu sadarboties izsaka gan paši uzņēmumi, gan mēs SP. Tieši uzņēmumi ar ko mēs veidojam ilgtermiņa sadarbības ir tie, kas sniedz drošības sajūtu un mēs vienmēr varam paļauties uz to atbalstu.
Šīs sadarbības tiek plānotas līdzīgi kā visas pārējās, tomēr ir svarīgi atcerēties, ka uzņēmumi un sponsori veido un plāno budžetu nākamajam gadam. Budžetā tiek iekļauts skaits, kādu produkcijas daudzumu sadarbības partneri ir gatavi nodot sadarbībām. Tāpēc mūsu SP jau gada sākumā izveido provizorisko gada pasākumu kalendāru, lai mēs jau laicīgi varētu vērsties pie ilgtermiņa sponsoriem un informēt par sadarbības iespējām.”